субота, 19 листопада 2016 р.

Урок з інформатики у 3 класі. Поняття про Інтернет

Тема: Поняття про Інтернет
Мета:
- ознайомити учнів із мережею Інтернет та історією її створення;
- ознайомити з призначенням та послугами Інтернету, службою WWW;
- розвивати пам’ять і логічне мислення;
- виховувати інтерес до вивчення інформатики, бажання працювати в Інтернеті з навчальною метою.
Обладнання: комп’ютери, підручники, зошити, програмне забезпечення Тип уроку: комбінований урок.
ХІД УРОКУ
I. Організаційна частина.

Доброго ранку, сонечко ясне!
Доброго ранку, земле прекрасна!
Доброго ранку, дерева багряні!
Доброго ранку, квіти духмяні!
Доброго ранку, птахи голосливі!
Доброго ранку, люди щасливі!

Фрагмент мультфільму “Фіксики. Інтернет»
II. Актуалізація опорних знань учнів
1. Відгадування ребусів: комп’ютер, програміст, мережа.
—Разом із героями мультфільму вирушаємо у цікаву країну – Ребусляндію.
Ребус - це особлива загадка, записана за допомогою малюн­ків, букв та знаків.
Щоб навчитись розгадувати ребуси, слід знати певні правила.
Апострофи перед малюнком означають, скільки букв треба відкинути на початку слова. Апострофи після малюнка вказують, скільки букв треба відкинути в кінці слова.
А якщо в слові одну букву замінити іншою, вийде зовсім інше слово.

2. Технологія “Мікрофон” – запитання від Фіксиків.
— Що таке комп’ютерна мережа? (Це два або більше комп’ютерів, з’єднаних між собою).
— Для чого використовують комп’ютерні мережі? (Щоб мати можливість швидко обмінюватися даними, спільно користуватися програмами і обладнанням)
— Як з’єднуються між собою комп’ютери? (За допомогою спеціального кабелю або бездротовим з’єднанням)
— Які бувають комп’ютерні мережі? (Локальними і глобальними)
— В яку мережу об’єднані комп’ютери в шкільному комп’ютерному класі?
— Які бувають способи з’єднання комп’ютерів у локальній мережі? («Магістраль», «Зірка» і «Кільце»)

3. Робота у групах.
– Кожна група отримує завдання скласти схему одного з’єднання комп’ютерів у мережу («Зірка», «Магістраль» або «Кільце») та пояснити, чому ці способи так називаються.

4. Підсумок.
— Отже, у шкільному комп’ютерному кабінеті комп’ютери об’єднані між собою у локальну мережу за допомогою спеціальних дротів та телефонного зв’язку. За допомогою мережі користувачі мають можливість швидко обмінюватися даними, спільно користуватися програмами і обладнанням

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності. Вивчення нової теми.

1. Створення проблемної ситуації.
—Як ви гадаєте, чи можна поєднати в одну мережу всі комп’ютери у світі?

2. Розповідь учителя.

Фрагмент мультфільму «Фіксики. Інтернет. Розповідь Сімки»

—Зі свого комп’ютера ви можете надіслати листа на інший комп’ютер, скачати собі пісню чи фото. І все це завдяки тому, що всі комп’ютери у світі поєднані між собою в одну глобальну мережу. Ця всесвітня мережа називається Інтернет. Дякуючи Інтернету, можна заглянути в будь – який куточок світу і знайти інформацію про що завгодно.

Слово “Інтернет” походить від англійського «International Network», що означає «Міжнародна мережа». Завдяки мережі інформація з одного комп’ютера може потрапити до іншого, розташованого в будь-якому куточку нашої планети. Кожен комп’ютер у цій мережі має свою адресу, за якою його можна знайти.
Для забезпечення роботи мережі використовується спеціальне обладнання та програми. Один з таких пристроїв, який дозволяє підключити комп’ютер до мережі, —модем. Зараз для підключення до Інтернету не обов’язково використовувати телефонні лінії. Уже звичним стало використання бездротового з’єднання - супутникового зв’язку і Wi-Fi.

Фізкультхвилинка («Пісня Фіксиків про Інтернет»)

ІІІ. Робота з підручником с. 59

Прочитайте перші два абзаци і дайте відповіді на запитання:
— Що таке сервери? (Сервери – потужні комп’ютери, які містять багато корисних даних і надають різні послуги користувачам)
—Які послуги надає Інтернет? (електронна пошта, голосове і відео спілкування, миттєвий обмін текстовими повідомленнями, дає можливість віддалено працювати на комп’ютері тощо)
—Як називаються послуги, які надає Інтернет?(служби Інтернету) — Розгляньте, якими службами Інтернету ви користуєтеся?

ІV. Практична робота на ПК.
1. Повторення правил поведінки і безпеки життєдіяльності в комп’ютерному класі.
Вправа «Антивірус»
- На мій комп’ютер прийшла інформація, уражена вірусом. Ваше завдання: відредагувати інформацію.

В кабінет я забігаю,
І комп’ютер свій вмикаю.
Сік смачний і пиріжок
Покладу на системний блок.
Якщо буде якийсь глюк,
Кулаком комп’ютер грюк!
Щоб все краще роздивиться,
До екрану слід схилиться.
І хоч вилазять мені очі,
Але граюсь до півночі.

2. Інструктаж учителя.
—Сьогодні попрацюємо з програмою «Сходинки до інформатики» – 3 – 4 класи – Поштовий голуб: Україна.
Перед вами карта України. На ній позначено міста. Голуб тримає листа. Зліва внизу — назва міста, куди надіслано листа. Допоможіть поштовому голубу доставити листи за адресою. Знайдіть на карті потрібне місто. Підведіть вказівник миші до нього і клацніть лівою кнопкою миші..

3. Практична робота учнів за комп’ютерами.

4. Релаксація. Вправи для очей.
Вправа “Стовпчик», «Маятник»
Вправа 2. Вправи для очей. Міцно заплющити очі на 5 секунд, потім розплющити на 5 секунд. Повторити 6 разів. Швидко покліпати протягом 30 секунд.

2. Продовження роботи з підручником (с. 59)
—Прочитайте наступні два абзаци і дайте відповіді на запитання:
—Що таке W W W? (Всесвітня інформаційна мережа)
—З чого складається W W W? (З веб – сторінок)
—Де розміщені веб – сторінки? (На веб – серверах)
—Розгляньте малюнок у підручнику. Поясніть, чому службу W W W називають Всесвітньою павутиною?

V. Закріплення вивченого матеріалу.
1. Робота у зошиті с. 24
Завдання 2.
— Познач, для чого може стати у пригоді Інтернет.
- Обмін електронними даними.
- Обмін носіями повідомлень.
- Миттєвий обмін текстовими повідомленнями.
- Покупка товарів.
Завдання 4.
— Розглянь малюнки. З’ясуй, як Інтернет може допомогти дітям у їх захопленні. Познач малюнки відповідними числами.
1) Пошук матеріалів для доповіді.
2) Спілкування з друзями.
3) Пошук улюблених музичних творів.
- Запиши, як ще можна використовувати Інтернет у навчанні, побуті, під час дозвілля.
(Надсилати листи, купувати квитки на літак, купувати товари, гратися в ігри, дивитися відео)

2. Робота над створенням сенкану «Інтернет»
Довідка для учителя
Слово "сенкан" походить від фр. слова "п’ять" і означає неримований вірш у п’ять рядків на запропоновану тему.
Зміст сенкану:
1. Іменник (тема).
2. Два прикметники (яке воно?)
3. Три дієслова (що воно робить?) або порівняння
4. Фраза-висновок з чотирьох слів (ваше ставлення)
5. Іменник-синонім до теми, асоціація.

СЕНКАН «Інтернет»:
1. Інтернет - мережа
2. Глобальна, всесвітня.
3. Спілкуватися, передавати, отримувати.
4. Інтернет—всесвітня комп’ютерна мережа.
5. Всесвітня павутина.

VІІ. Підсумки уроку.
Технологія «Тепер я знаю, що…» (Проводиться аналогічно грі «Мікрофон», тільки учні починають відповідь фразою «Тепер я знаю…)

Немає коментарів:

Дописати коментар